
Adviseur AO-IB - 's-Hertogenbosch
's-Hertogenbosch, Nederland
2 sep. '24 - 31 dec. '24
36 uur per week
3 tot 6 maanden
€70,- / 85,- per uur
Wat ga je doen?
Binnen het team Administratie zoeken we een ondernemende en betrouwbare ondernemer die voor de periode van een aantal maanden versterking komt bieden als het gaat om het opleveren van toetsingskaders van de 1e lijn controles welke uitgevoerd moeten worden ten aanzien van de personele en financiële processen. Zodat medewerkers bij de administratie weten welke 1e lijn controles (checks en balances) er uitgevoerd moeten worden, en welk toetsingskader hiervoor geldig is.
Daarnaast zorg je voor overzicht en heldere processen. Je zet risicoassessments op, analyseert de resultaten daarvan en komt tot verbeterplannen en risicobeheersingsplannen. Je vertaalt dit samen met betrokkenen binnen de bedrijfsvoeringsonderdelen door naar de administratieve organisatie.
Als adviseur AO-IB ga je dus met concrete producten aan de slag en steek je de handen uit de mouwen. Je bent iemand die enerzijds het beleid kan uitleggen en anderzijds kan helpen met de praktische invulling.
Team
Je werkt samen met medewerkers van het team administratie, dat bestaat uit zowel de personeels- en salarisadministratie, expertise- en control, als de financiële administratie (ca 22 personen). Samen zorgen we ervoor dat we voldoen aan de bedrijfseconomische en fiscale verplichtingen die vanuit de accountant en belastingdienst worden gesteld. Dat doen we door vanuit onze drive en kennis, invulling te geven aan de dagelijkse werkzaamheden en het optimaliseren we onze processen in lijn met de Bedrijfsvoeringsvisie. Administratie is als team onderdeel van het programma SIA (Strategie, Informatie en Administratie). SIA heeft jaarlijks een aantal speerpunten bepaald, bijvoorbeeld ten aanzien van digitalisering en optimalisatie van de administratie.
De opdracht
Als adviseur AO-IB, ben je een spin in het web vanuit administratie naar teamleden, naar programmabeheersing en financiën, en ga je onder meer aan de slag met:
- Het inregelen en uitvoeren van de 1e lijn controle op diverse onderwerpen zoals WKR, BTW, kostenverdeelstaat e.d.
- Opstellen van daarvoor benodigde toetsingskaders;
- Analyseren, optimaliseren en adviseren over de administratieve processen en interne beheersingsmaatregelen binnen de organisatie.
- Inregelen van aanpalende processen en controles zoals o.a. borging van het screeningsbeleid en financieel belang, coördinatie van bevoegdhedenbeheer, analyse en beheer van verzekeringen, en contractbeheer.
Kandidaatomschrijving
Kennis en kunde:
- hbo-werk/denkniveau en bij voorkeur een diploma bedrijfskunde, accountancy, bedrijfseconomie of soortgelijk.
- kennis van relevante wet- en regelgeving op het vakgebied PSA, FPC en SAP.
- ervaring met opstellen toetsingskaders en uitvoering lijncontroles.
- kennis van grote (geautomatiseerde) gegevensverwerkende processen.
- ervaring om medewerkers van de organisatie te begeleiden en (lijn)management te adviseren bij het verbeteren van de AO en IB.
Competenties:
Jij bent een spil in de interne organisatie van de provincie. Je verbindt medewerkers en teams, je ziet wat er beter kan en je pakt dat met optimisme en daadkracht aan. Daarnaast voer je actief controles uit op bepaalde processen, waardoor de accountant en auditeurs kunnen steunen op jouw werk. Zo zorg je ervoor dat medewerkers efficiënter en met de juiste middelen kunnen werken en lever je een bijdrage aan een goede, in control zijnde bedrijfsvoering binnen de provincie.
- Je bent nauwkeurig, pro actief en stressbestendig;
- Je bent resultaatgericht, werkt gestructureerd-planmatig en doortastend;
- Je bent in staat draagvlak te creëren voor verbeteringen en maakt hierin verbinding binnen de organisatie.
- Je bent een ondernemer en doorzetter
Ervaring:
- Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring als adviseur AO-IB.
- Je beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met relevante systemen, waaronder SAP
- Je hebt bij voorkeur 3 jaar ervaring bij een overheid.
Toelichting op rooster
Aanwezigheid ca 3 dagen (ma, di, do) op kantoor ivm afstemming met medewerkers van de organisatie en 1-2 dagen vanuit thuis. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) princip
Vaardigheden:
-
Financiële Modellering
-
Financiële Analyse
-
Financiën
-
Boekhouding
-
Financiële Data-Analyse
-
Forecast
-
Variantieanalyse
-
Financiële Planning
-
Financiële Systemen
-
Bedrijfsfinanciën
-
Analytisch Denken
-
Microsoft Excel
-
Financieel Management
-
Oracle Hyperion
-
Balansen
Over Younited®
Wat biedt Younited®:
- Gegarandeerde betaling binnen 30 dagen;
- Een eenvoudige procedure via ons online portaal;
- Screening van jouw opdracht conform wetgeving;
- Gebruik van onze eigen modelovereenkomst (goedgekeurd door de Belastingdienst);
- Digitale urenregistratie inclusief facturatie.
Namens de DAS’en
(Dynamisch Aankoop Systemen) maken wij aanvragen van inhurende opdrachtgevers bekend via dit platform. De opdrachtgever is aanbestedingsplichtig en wij als Younited® zorgen er als leverancier voor dat wij voor jou de beste zelfstandige opdrachten op onze marktplaats selecteren. Het voorstellen en aanbieden van zelfstandig ondernemers op aanvragen faciliteren wij. Na gunning regelen we ook de administratie zodat jij als ondernemer je 100% kan focussen op de opdracht.