Je ideale klant vinden - Het ondernemersverhaal van Jasper

Je ideale klant vinden - Het ondernemersverhaal van Jasper

Jasper bouwde zijn eerste website 14 jaar geleden, inmiddels heeft hij een bedrijf waar hij anderen helpt om hun ideale klant te vinden en te bereiken. Je leest hier zijn ondernemersverhaal over het ontstaan van Coolpixel.

IJzersterke teksten die converteren

Waar Cool Pixel onderscheidend in is, is dat er verder wordt gekeken dan alleen een mooi design. Er zit ook een sterke strategie achter. Tekst is zo belangrijk voor op je website. Je kunt wel een hele goede site hebben met hele slechte teksten, maar dan converteert ‘ie niet. Mijn meerwaarde ligt in klanten helpen om iets moois op te leveren wat óók goed werkt.

Met jouw diensten maak je jezelf echt uniek en om je ideale klant te bereiken moet je weten welke boodschap je aan je publiek wilt vertellen. Ik maak onder meer templates voor het schrijven ijzersterke teksten die converteren. Een website die er echt voor zorgt dat leads worden omgezet naar klanten.

Hoe is dat begonnen?

Tijdens mijn eerste stage 14 jaar geleden heb ik mijn eerste website gebouwd. Daar kreeg ik de vraag of ik daar niet wilde blijven werken. Ik besloot mij in te schrijven bij de Kamer van Koophandel en combineerde de opleiding met mijn eigen bedrijf. Na school ging ik in loondienst en bleef ik ondertussen websites bouwen als zelfstandige.

De laatste 3 tot 4 jaar die ik in loondienst werkte, werd het steeds drukker met mijn eigen bedrijf ernaast. Ik droomde ervan om te stoppen met mijn werk om fulltime voor mijn bedrijf aan de slag te gaan. Mijn baas stelde me uiteindelijk voor een keuze: mij volop inzetten voor het bedrijf waarvoor ik werkte of fulltime voor mijn eigen business gaan. Dat was voor mij het signaal om de sprong te wagen. Ik had al een leuke klantenkring en heb vooral heel veel netwerkgesprekken gevoerd in die tijd. Ik werkte 10-12 uur per dag om mijn eigen business op te bouwen. Inmiddels staat Coolpixel al ongeveer 5 jaar.

Van allround websitebouwer naar specialist in conversie

De afgelopen 5 jaar heeft Cool Pixel een flinke transformatie doorgemaakt. "In het begin richtte ik me op het maken van mooie websites voor allerlei soorten zelfstandig ondernemers," legt Jasper uit. Toen was ik vooral bezig met mooie websites maken. Ik ontving teksten, foto's en maakte daar wat moois van. Inmiddels verdiep ik mij echt in de teksten. Wat zorgt dat mensen een aankoop doen of een gesprek aanvragen? Dat zit 'm echt in copywriting, hoe zet je je aanbod neer?

Een klik met de klant

Die focus op conversie heeft geleid tot een scherpere profilering van Cool Pixel. Nu richt ik me specifiek op coaches, trainers en ondernemers die anderen helpen. Tijdens een kennismakingsgesprek praat ik niet alleen over de website," legt hij uit. "Ik wil de persoon achter de onderneming leren kennen, zijn of haar passie en drijfveren. Dat zorgt voor een betere samenwerking en een website die perfect aansluit bij de doelgroep."

Welke ondernemersdromen heb je nog meer?

Als ik kijk naar wat ik nu neer heb gezet lijkt het mij leuk om andere webdesigners daar meer over te leren, zodat zij ook aan hun bedrijf kunnen bouwen. Ik zou graag inzichten mee willen geven die echt een verschil kunnen maken, waar ze echt iets aan hebben.

Ook zou ik graag meer internationale websites willen maken. Engelse teksten zijn heel anders dan Nederlandse teksten. Het lijkt me heel tof om te doen. Vroeger deed ik ook mee aan ontwerpwedstrijden, die waren ook allemaal in het Engels. Dat heeft overigens echt veel geholpen. Door die wedstrijden word je elke keer een beetje beter en je leer van anderen.

Wil jij op de hoogte blijven van de ontwikkelingen binnen Younited®?

Schrijf je razendsnel in en wij sturen je een maandelijkse update. Boordevol inspiratie, innovatie en uitdagende klussen.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.